duminică, 11 martie 2012

Goute de reve

"Goute d'etoile" era un restaurant "tres petit". Locul în care evadau de fiecare dată când li se făcea dor de copilărie. Acolo, la o masă "minuscule" reinventau toate jocurile pe care şi le aminteau. La masa se stă de o obicei faţă în faţă, dar fiind atât de mică, oferea senzaţia că ar sta lipiţi unul de celălalt, în faţa unui vin roşu turnat în pahare mari. Francezii sunt pentru gust, Parisul îţi oferă aroma în porţii mici, pentru a o savura intim.


- Răspunde-mi la o întrebare.

- Sigur.

- Spune-mi răspunsul.

- Care e întrebarea?

- Oricare, tu trebuie să-mi spui răspunsul.

- Bine. Atunci răspunsul este "da"!

- Ăsta nu e bun, oferă-mi un altul.

- Atunci să fie "poate".

- Nici ăsta nu e bun, e prea general valabil, oferă-mi un altul.

- "Te iubesc!"

- Nu. E prea personal. Altul.

Deschise poşeta, căută prin ea o vreme apoi prinse între degete o hârtie imaginară pe care i-o flutură în faţa ochilor, mai căută un pic şi scoase şi un stilou pe care îl desfăcu încet, cu grijă. Scrise ceva cu o caligrafie impecabilă, apoi lăsă jos tocul imaginar, împături frumos hârtia şi i-o înmână cu grijă:

- Răspunsul pe care îl aştepţi tu se află aici, oricând vei avea nevoie de el îl vei găsi scris.

Zambiră.

http://www.youtube.com/watch?v=Gz4_4eg8zNY





--------------------------------------------------------------------------------