vineri, 23 martie 2012

Îmi taiau părul şi plângeam. Dragul meu, îmi tăiau părul. Simţeam cum, după ce mi-au măsurat fruntea şi întreg capul, spunând că mai măsoară ceva îmi tundeau părul până la rădăcina cu o maşină de tuns. Plângeam, mă gândeam că dacă mă tund n-o să mă mai placi. De ce mă tundeau? Mă pregăteau de ceva. Unei femei îi făcuseră clismă, mă uitam îngrozită, nu vroiam să îmi facă şi mie. Pentru ce mă pregăteau? De ce nu-mi spuneau nimic? Ce aveam? Descoperiseră ceva. Toţi ştiau. Numai mie nu mi se spunea nimic. Era vorba despre mine, înţelegi? De ce se ascundeau de mine? E o prostie! E primăvară. Eu nu mă pot ridica din pat. Camera se învârte cu mine.
- Bună dimineaţa. Ia uită-te pe geam să vezi, ninge!
- Poftim? nu reuşesc să mă ridic, totul se învârte.
- Glumeam, dar cică vom avea din nou zăpadă.
- Nu, nu cred.
7:50, urc la 9. Bat la uşă. Bună ziua. Dar cum aţi intrat? Portarul nu dă drumul până la 8:30. Cred că v-au luat drept unul de-a noastru. Mai aşteptaţi câteva minute vă rog. Bine, aştept. Vangelis şi Jon. Intraţi vă rog. Vom fi în concediu până joi. Ne aduceţi tot ce aţi adus azi şi încă..
Alo, alo?! Cred că s-a întrerupt, asta pentru că tu eşti în autobuz şi eu în tramvai. Stai, mă sună şefu, răspund şi revin. Da, sunt în tramvai. Am fost. Mi-au zis să revin joi. O să vă explic mai multe. Unde sunteţi? Dan! Spre Năvodari, nu spre Călăraşi, hai că ne învârtim în cerc de o oră! La Contanţa, hai că vorbim acuş. Da. Lauris, ce vor ăştia să facă în Târgu Cucu? Eşti acolo? Eu tocmai am plecat, ce tare. Nu mai sunt, am trecut şi eu. Aha. Ai văzut că şi-n Fundaţie sapă. Ăştia sapă tot oraşul. Prin Fundaţie trez zilnic, normal că am văzut. Telefonul meu cedează psihic. Ai ajuns? Da. Ha, ce tare. Ştia că o să intru să-mi iau de mâncare de aici, îmi cumpără deja. Mersi. Vorbim. Pup.
Alo, fată, zi-mi şi mie cum facem cu maşinile astea de la Fălciu? Păi sunt acolo fată. Cum sunt acolo? Cine le dă lor aviz să plece? Vai fată, nu m-am gândit la asta! Băi fată, tu ştii ce frumos vorbeam eu înainte? Înainte să te măriţi sau ce? Nu fată, înainte de sezonul ăsta. Acu' tot scap câte o p***, dar mă mai răcoresc şi eu, că nu mai pot. Măi, cum facem cu avizele? Cum pleacă maşinile tale de la Clientul Clientului meu? Nu ştiu fată, hai că întreb şi eu pe aici. Alo, Clientu, cum facem cu avizele de însoţire a mărfii pentru marfa returnată? ea trebuie să ajungă la Iaşi, şoferii au nevoie de avize. Mergeţi la Fălciu şi le daţi, eu nu pot să merg pentru o măşină până acolo. Daţi-mi un număr de telefon de acolo, să le trimit prin fax avizele. Nu au fax acolo. Daţi-mi un număr de telefon, o să mă descurc. Alo, Clientul Clientului, vă rog, daţi-mi un număr de fax ca să trimit avizele şoferilor. Ce avize măh, nu mă interesează pe mine asta, ai înţeles? Şoferul nu poate pleca fără documente. Nu mă interesează pe mine, ai înţeles? Ştiţi ceva, vă rog să nu vă mai permiteţi să-mi vorbiţi aşa. Nu mă cunoaşteţi, deci acest "ai înţeles" nu-şi are locul. Zbang! Ei lasă, nenorocitul! Fată, ăla mi-a trântit telefonul în nas! Câţi km am de la Iaşi la Fălciu? Dacă mă duc nu mă opresc până nu-i spun tot ce am de zis. E un nesimţit! Aproape mi-a luat la bătaie şoferii. Măi, Clientul şi-a căutat oameni în sat ca să încarce, i-a plătit, pentru că el n-a vrut să îi dea oamenii pentru asta. Da fată, nici motostivuitorul nu i l-au dat. Oamenii ăia din sat încarcă cu spatele, de la 50 de metri. E nebun! Doamnă, ăsta e număr de fax, trimiteţi aici. Fată, ce-o fi cu ăsta, după ce mi-a trântit telefonul în nas, acum îmi vorbeşte frumos. Laura, ai timp? Hai să-mi iau maşina de la service. Laura, de ce ai plecat de la birou? Când te întorci? Hai, hai, crapă pământul, de ce te-a luat de la birou? Trebuia să fii acolo. Hai, află cât s-a încarcat. Nu trebuia să iau de la tine sarcina asta. De acum nu mai fac prostia asta, o să ne-o luăm în freză, înţelegi? Te rog, de acum te ocupi numai tu. Te rog, bine? 186 de tone. Sigur? Da, am socotit cu Laura. Bine, atunci atât este. Vă rog, vreau avizele şi facturile. Da... poate reuşesc şi eu să mă ocup şi de treburile mele. Am plicurile făcute de o săptămână şi le tot desfac să mai adaug câte ceva..
Mulţi confunda comunismul cu altceva, comunitarismul nu e tot una. Da, e adevărat, în aceea perioadă arta a atins o culme. În vremuri tulburi singura eliberare e creaţia. Cele mai frumoase opere evreieşti vin din ghetto.  Iorga spunea că fără cultură nu poate exista politică. Becali spune că în capitalism nu mai există cultură, exista doar banul! Nu cred în nivelarea categoriilor sociale, nu sunt de acord cu această nivelare. Treptele sunt fireşti, doar că din păcate sunt inverse. Creştinismul a început când Iisus a murit ca om pe cruce, ateismul a început când pe cruce a murit Dumnezeu. "Eli, Eli, lama sabahtani?!", se traduce de unii "Dumnezeul meu, Dumnezeul meu de ce m-ai parasit?", de altii "Dumnezeul meu, Dumnezeul meu, cum m-ai proslavit!". Francezii au doua cuvinte pentru dorinţă: je desire şi je te souhaite. Noi avem doar a dori, ei au a dori pentru propria persoana si a dori pentru altul, a ura. Se soucie de... Je m'apelle Babel. Babel singnifie confusion. Aha, c'ete ca. Dieux nu înseamnă lumină, ci dispersarea luminii...

Dacă mă îmbolnăvesc ai să mă mai iubeşti? Ai să simţi când mi-e rău? Ai să stai lângă mine dacă am nevoie?.. Dacă mor... Promiţi să mă uiti? Promite! N-o să mai fie alta. Nu aş putea. Promite că mă uiţi! Stai lângă mine cât poţi, apoi uită-mă.

O vreme am să lipsesc... Sunt energică, sunt veselă... Nu înţeleg, de ce mă tund? N-o să mă mai placi dacă îmi taie părul...