duminică, 11 martie 2012

Multiplu de prietenie

Unele prietenii devin niste taceri prelungite. Acum vreun an discutam cu un amic pe care l-am cunoscut pe net. Noi ne-am vazut o singura data, de fapt el a petrecut in Iasi un revelion si atunci ne-am vazut. Sa tot fie vreo 10 ani de atunci. La telefon cred ca nu vorbim mai des de o data pe an si nu, nu de sarbatori. Si-mi spune asa, intr-o doara Mihai, pentru ca asta e numele lui: bai! noi chiar suntem prieteni! pe bune! Ce-ti veni mai fratioare? Pai da, zice. Uite noi putem sa nu vorbim ani la randul, apoi sa discutam si chestii intime fara nici o jena, ca si cum anii astia n-au schimbat nimic si putem apela unul la altul pentru orice, asa, din senin. Asa e, zic. Pai asta inseamna ca noi chiar suntem prieteni. Asa e!


De Craciun am fost la bunicii sotului, intr-un sat undeva intre Dej si Cluj. Fiica-mea s-a gandit sa ne faca o surpriza si sa ne dea niste semne de o otita. Zic bine, sa vedem cum gasim noi medic aici unde nu cunosc pe nimeni. Mi-am amintit brusc toti amicii din Cluj. Nu a mai fost cazul pana la urma, dar am discutat apoi cu ei si toti mi-ar fi recomandat pe cineva sau m-ar fi dus personal la vreun medic cunoscut.

Ce inseamna prietenie pana la urma? Inseamna ca pot sa trec prin orasul X si sa-mi amintesc ca acolo sta Xulescu la care pot apela daca am vreo problema sau pe care as vrea macar sa-l salut, sa-l vad pentru o clipa sau pur si simplu sa-i pot spune: azi am trecut prin orasul tau! mi-am amintit de tine! As putea face o harta a lumii cu prieteni, dar am si destui pe care au inchis definitiv sansa asta. Pe mine m-au invatat parintii, dar mai ales mama diriginta, ca o usa trebuie lasata mereu deschisa. Interesant e ca au inchis usa tocmai cei carora le-am daruit cel mai mult, carora le-am vorbit, le-am dedicat timpul meu, energia mea, gandul meu, rugaciunea, noptile.

Intre prietenii adevarati ramane doar un sir lung de taceri si dragostea adevarata.

P.S: Cred ca nu imi voi mai schimba niciodata numarul de telefon. Am inceput sa astept sa primesc macar un "Craciun fericit!" sau enervantul ala de "La multi ani!".