joi, 28 iunie 2012

mesaj politic(r)os

Fiindcă aseară n-am putut dormi de atâtea griji pentru nenea grasu cu glontili, mi-am amintit mai multe chestii din copilărie. Papa Freud ar spune el ceva la treaba asta, dar mizez pe faptu' că-i mort bine şi îngropat. Bun, lucruşoarele din copilărie sunt următoarele: un cântec pe care unii îl ştiu alţii nu, care mi se pare că se potriveşte perfect cu drama naţională pe care toţi o trăim acum suspinând în faţa tilivizoarilor. Deci, melodica dramatică e aia despre coana Chiriţa şi am avut-o în creieraşu' mieu tătă noaptia: "Vai, vai, vai şi durieri, iotiti bre vaptioriu cum chieri, şî marinarii cum moari, moari şî dă din chişioari." Acum, drept îi, nu murea chiar marineru', dar totuşi se leagă prin celalaltă amintire, anume un joc "de-a încâlcita". Şi cum aşa-i că-i aşa-i politichia noastră di măgar rar, cred că merge. Fiindcă oricât ar vrea, nici un copil nu-i mai descâlceşte pe ăştia, pen'că nici ei nu mai ştiu care sunt pe bune împotriva lu' care, ş.a.m.d. Deci s-au încâlcit, băi frăţioare, că nici dracu' care i-a trecut puntea nu-i mai ştie, şi... să nu ne surprindă vreo unire politică între porcu gras şi marinaru "unde-i flota?". Şi o ultimă chestie care m-a bântuit azi tătă zâulica este piesa de la Vama Veche. Asta! http://www.youtube.com/watch?v=2iCzoGfkkDY dar cu versurile un pic altfel. Domnu' Căpitan, eu am furat, eu am furat, ştiu că e păcat, dar ţi s-a întâmplat şi ţie... Am furat, i-adevărat, se-ntâmplă oricui, dar domnu Câpitan, pârnaie eu nu fac! Şi altele, bla bla bla... Pe final, urez succesuri pentru următoarea tentativă, şi-l rog pe nenea poliţist să fie şi el un pic ebrietat, ca să vadă cum traji glontili şî sâ nu mai pierforezi dom'le grăsimea di pi gâtlieju lu' nenea grasu, da? Hai să fim şi noi mai sierioşi un pic, ce neaiba?! Ah, şi era să uit, o şcoală de sinucirede n-ar strica Românicii noastre, poate Martin Page avea dreptate şi ne învaţă pe toţi în timp să renunţăm la sinucideri şi să devenim proşti.






--------------------------------------------------------------------------------