vineri, 29 iunie 2012

Oamenii care nu mai sunt oameni?..

Spune-mi, ce te face mai bun decât oamenii de mai sus? "Eu n-am ucis!", vei spune probabil. Dar ce înseamnă să ucizi? Oare n-ai privat niciodată pe nimeni de VIAŢĂ? Ai curajul să spui că doar alţii greşesc şi tu esti liber de orice păcat? Nimic, niciodată, n-ai greşit nimănui? Da, unii dintre ei au ucis cu sânge rece, unii recunosc fără sfială că mai au de achitat nişte "datorii" şi dacă ar ieşi ar mai "rezolva" câteva vieţi.


Aşa e, am fost acolo, înăuntru. I-am văzut. I-am auzit povestind fără remuşcare ce şi cui au făcut. Am văzut, am ascultat şi aproape am înţeles, de la măruntul hoţ de buzunare, până la traficantul de fiinţe umane. Am văzut oameni nevinovaţi acolo. Oameni mai nevinovaţi decât mine, decât tine. Am văzut ochii aceia albastri fără vină şi fără viaţă şi m-am cutremurat. Am văzut ochii albaştri acuzaţi pe nedrept de omor. Cât am intrat acolo, n-am reuşit să-i vorbesc măcar o dată, şi-aş fi vrut, mult de tot aş fi vrut... Copilul acela nu ar răni o muscă, şi totuşi zace acolo... Crimă... şi după crimă, i s-au înfipt între bucile tinere şi alte capete de acuzare fiind acolo... traficul de droguri. Tu ştii cum e să fii nevinovat şi să plăteşti? Dar nu, să lăsam asta, tu ştii măcar cum e să fii vinovat şi să-ţi asumi?

Fă o cruce, spune o rugăciune, priveşte-te în tine. Hai, recunoaşte! Eşti tu mai bun ca altul care e acolo în timp ce tu umbli liber?





--------------------------------------------------------------------------------